Thorning kalder øgenavnet “Gucci-Helle” for urimeligt, selvom hun aktivt brugte det i sin valgkamp

Statsminister Helle Thorning-Schmidt var i aftes sidste gæst i programserien “Det politiske menneske” på DR2. Her fortalte hun, at hun ikke har været glad for øgenavnet “Gucci-Helle”:

Jeg tror ikke, det har været godt i hvert fald. Jeg var meget irriteret over det dengang. Og det folk forbandt med det – jeg synes ikke, det var helt rimeligt.

I 2005 brugte Helle Thorning imidlertid øgenavnet aktivt for at promovere sig selv i den daværende folketingsvalgkamp. Hun spillede på det image og fik lavet et postkort, hvor hun var stylet i guld-top på forsiden af “Alt for vælgerne”:

På sin hjemmeside havde hun desuden dette billede af sig selv:

Da hun var en relativt ukendt folketingskandidat brugte hun altså aktivt øgenavnet “Gucci-Helle” til at promovere sig selv. Ti år senere småklynker hun så over urimeligheden i selvsamme øgenavn for at score nogle sympati-stemmer.

Intervieweren, DR2’s Nynne Bjerre Christensen, påtalte som ventet ikke dette åbenlyse hykleri. Det er endnu et eksempel på, at journalisterne gør, hvad de kan, for at hjælpe Helle Thorning i valgkampen.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s