TV 2-indslag: Vil du undgå tyverier i din butik, skal du ansætte muslimske kvinder med tørklæde

Alia j

I dag, lørdag den 13. februar, bragte TV 2 Nyhederne et indslag om, hvordan man undgår, at “unge mænd” begår omfattende og gentagne tyverier i supermarkeder beliggende i indvandrertunge bydele.
Ifølge TV 2-journalisten handler det om tage “lokalt ejerskab” ved at ansætte personale fra lokalområdet. Det har en Kiwi-butik i Bispehaven tilsyneladende gjort eksemplarisk.

Til sidst i indslaget afslører en ansat i Kiwi-butikken imidlertid den virkelige grund til, at butikken ikke udsættes for omfattende tyverier:

Jeg bærer tørklæde og er muslimsk kvinde. Det betyder rigtigt meget.

Hele indslaget fra TV 2 Nyhederne
2 tanker omkring “TV 2-indslag: Vil du undgå tyverier i din butik, skal du ansætte muslimske kvinder med tørklæde

  1. Hej KSD, jeg er nu igang med at tippe alle større aviser i Danmark om din blog, og har selvfølgelig valgt at gøre det professionelt, ganske objektivt, uden subjektive tilføjelser. Så må vi se hvem der fatter interesse herfor. Jeg ved ikke om nogle af aviserne allerede har haft artikler om din blog, men så er vi da flere der meget gerne vil gentage denne vigtige opmærksomhed. Så kan det være, at tv også får øje på den ! / Christian

    Liked by 1 person

    • Tak for det.
      Mht. tv kan jeg oplyse, at TV 2 har blokeret mig fra deres Facebook-side, så jeg er ikke alt for optimistisk ang medierne. Men jeg værdsætter ikke desto mindre din hjælp!

      Like

Skriv et svar

