Pernille Vermund: Det er idiotisk at forbyde benzin- og dieselbiler

https://bt.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1240/image/152/1521737/23487714-pernille-vermund.jpg

Nye Borgerliges formand, Pernille Vermund, skriver følgende på Facebook:

AFSKAF REGISTRERINGSAFGIFTEN FOR ALLE 🚙

Flere partier ønsker helt at stoppe salget af benzin- og dieselbiler, så deres klimamålsætning om 1 million elbiler i 2030 kan opnås.
Det er idiotisk.

I Nye Borgerlige mener vi, at danskerne selv skal bestemme deres bilkøb. Derfor ønsker vi at fjerne registreringsafgiften helt for ALLE biler. Det vil gøre det nemmere og billigere for danskerne at købe bil – og sikrere at køre i dem.

Jeg kører selv elbil. Den passer til mine behov. Men indtil videre er elbilens rækkevidde slet ikke tilstrækkelig for at opfylde kørebehovet for alle. Og det er langt fra alle danskere, der har råd til en elbil.

Men de røde partier fremturer. De skyr ingen midler i deres ideologiske korstog. Omkostningerne for danskerne undlader de behændigt at tale om. Prisen i økonomisk vækst og velstand virker de fløjtende ligeglade med. Og konsekvensen for de store dele af landet, hvor danskerne bor for langt fra hinanden til at kunne klare sig med en cykel eller med offentlig transport, ignorerer de totalt.

Det bliver dyrt, når politikerne skal implementere klimaloven. Til gengæld vil målsætningen – en 70% reduktion af CO2 i Danmark – ikke engang kunne måles i atmosfæren.
Derfor var vi i Nye Borgerlige naturligvis ikke med i aftalen om klimaloven tilbage i december.

Danskerne skal ikke betale for, at politikerne kan udleve deres hede drøm om at fremstå som hellige klimadukse på den internationale scene.
Klimaudfordringen skal løses økonomisk ansvarligt i takt med, at ny teknologi udvikles – ikke ved planøkonomi og socialistiske tiltag, der afvikler store dele af Danmark, sætter væksten i stå og velstanden tilbage.

Derfor er det markedet og teknologien, der skal afgøre, hvornår benzin- og dieselbiler udfases – ikke politikerne.

15 thoughts on “Pernille Vermund: Det er idiotisk at forbyde benzin- og dieselbiler

  1. Ehm Christensen 13. september 2020 / 13:29

    Det har du fuldstændig ret i . Det bør jo være en fællesbeslutning taget af EU – Det samme gælder iøvrigt brugen af gas – der bør man følge Tyskland !

    søn. 13. sep. 2020 kl. 12.43 skrev Kulturradikalisme Smadrer Danmark :

    > > > > > > > KSD posted: ” > > > > Nye Borgerliges formand, Pernille Vermund, skriver følgende på Facebook: > AFSKAF REGISTRERINGSAFGIFTEN FOR ALLE [image: 🚙] > Flere partier ønsker helt at stoppe salget af benzin- og dieselbiler, så > deres klimamålsætning om 1 million elbiler i 2030 kan opnås.De” > > > >

    Like

  2. Henning Jensen 13. september 2020 / 16:05

    Pernille Vermund er virkelig en forfriskende person blandt politikerne. Ærlige og fornuftige kontante holdninger og udmeldinger er hvad vi alle har brug for.
    Og tillige har Pernille Vermund nogle partifæller i NB, der også af og til ytrer sig fornuftigt, så jeg vil opfordre alle til at støtte partiet.
    Det må og skal være slut med det destruktive røde, og fimsede lyserøde, politiske landskab, der foregiver at handle grønt; uanset om resultatet ender u-grønt, hvilket vil sige med blinkende røde lygter.

    Mængder af elbiler = mængder af vindmøller, samt enorme mængder af de meget hæslige solcelle-marker, der skal sprøjtes mange gange om året, for blot at holde vegetationen nede!
    Hvor er den samlede grønne gevinst henne i al denne uskønhed?
    Californien er et godt eksempel på grøn omstilling. Her må der af og til lukkes helt ned på grund af mangel på strøm. Og når dette problem er noget selveste organet for højere og ”korrekt” viden, Politiken, skriver om, så er det meget slemt:
    https://jyllands-posten.dk/gamletillaeg/erhvervsmagasinet/ECE3589163/Den-str%C3%B8mlinede-stat-mangler-el/

    Liked by 2 people

    • En rigtig dansker 13. september 2020 / 16:32

      Der er absolut ingen grøn gevinst ved solceller og vindmøller kun massiv profit. Begge kræver fossile brændstoffer/råstoffer at lave, har en lav effekt og er kun brugbare ved sol og vind (hvilket absolut ikke er konstant). Ligeledes er det en dyr ‘investering’, hvor der går mange år før, at investeringen er tjent hjem. Ligeledes er der non-stop vedligeholdelse.
      Efter endt brug bliver vingerne på vindmøller ikke genbruges og graves ned i jorden. Der er sædvanligvis kun 10 års garanti på solceller og vindmøller, hvilket igen fremmer spørgsmålet om de to typer overhovedet kan betale sig.

      Marine solceller og vindmøller kan (muligvis) betale sig for bekvemmelighedens skyld i marine-sammenhæng (til mindre både), da udgiften hertil kan forblive i den “lavere ende”.

      Michael Moore’s documentary ‘has exposed green energy as a fraud’

      Like

      • M.S. Carstens 14. september 2020 / 22:08

        – ja og dertil kommer, at det nok er lettere at skrue op for el-afgifter efter behov i statskassen.

        Hmm; elafgifterne er jævnligt blevet blevet sat op med ekstra-afgifter, for at få folk til at spare på strømmen!
        -> der er noget der ikke stemmer?

        Like

  3. olemikael 13. september 2020 / 16:31

    Det er og har altid været totalt latterligt, at lille Danmark absolut skal være foregangsland på alle områder, også på klimaområdet!
    Der er jo ikke lufttætte skotter omkring Danmark, så hvad i alverden nytter vores politikeres klimatossede ideer, som udelukkende vil forringe vores økonomi og konkurrenceevne?!?

    Se bare på kommunist-Kina, som raskt væk opfører hundredevis af kulfyrede kraftværker!!!
    Hvad hjælper vores tossegode selvdestruktive planer for knap 6 mill borgere her, når Kinas, Indiens og det meste af den mest folkerigeste del af verden aldrig kommer med!?!

    Hvis vi så planlagde at opføre A-kraft- eller Thoriumfyrede værker!!!

    Totalt tåbeligt at tro på vind- og solkraft!

    Vesten er et topindustrialiseret samfund, sådan har vi valgt at leve og vi skal ikke sænke vores levestandard for, at resten af verden kan opnå samme standard som os!

    At så vi naturligvis skal sørge for så lidt forurening og råstofforbrug er så noget andet!!!!!

    Like

  4. Bruno Jensen 13. september 2020 / 19:16

    Bare rolig! Så længe regimet har snablen nede i undergrunden og tjener penge derved, bliver benzinbiler, dieselbiler, gasfyr og oliefyr ikke forbudt.

    Men der vil uden tvivl komme flere afgifter, så de “folkevalgte” på hoppeborgen stadig har råd til at brødføde deres kælemuslimer.

    Liked by 2 people

    • M.S. Carstens 14. september 2020 / 22:12

      Enig!
      – det handler langt mere om, hvilke skatte/afgiftskruer de gammelkendte partier kan skrue på!

      Like

  5. Poul Borup 14. september 2020 / 01:51

    Mon ikke benzinstationer dør (Disruption)? Og der vil IKKE være ladestandere nok. Hva’ så?Forbydes el-og dieselbiler vil de komme til at køre i andre fjerne lande. Det koster mange tons CO2 at fremstille det stigende el-forbrugl
    Dansk Elforsyning har vist rædsel over, at “dagen vil komme med vindstilleperiode og hård frost”. Så kan der ikke leveres den fornødne el-energi. Hva’ så?

    Politikerne på Christiansborg har utallige gange vist, at deres beslutninger ikke er truffet af fagfolk, men af levebrødspolitikere.3/4 af medlemmerne har vi aldrig hørt sige et kvæk. Duer ikke! De nye Thorium- og saltlage A- kraftværker (CO 2 fri), Der disrupter de gammeldags A- kraftværktyper, vil politikerne heller ikke. Etc.

    Like

  6. Den Nervøse 14. september 2020 / 08:46

    Mange beboere i det såkaldte udkantsdanmark har i den grad brug for bilen, hvis de misser en bus, kommer den næste først dagen efter, mens i København kan man se den næste lidt længere ned af vejen! I dag kan folk i udkantsdanmark købe en billig brugt bil, typisk til 15.000 20.000 kr det kommer aldrig til at ske med elbiler for det der holder op med at virke når bilen bliver gammel er batteriet og det er den dyreste reservedel på bilen, 100.000 kr til 150.000 kr. så at købe en billig brugt bil vil ikke være muligt!

    Like

  7. Allan Gorm Larsen. 14. september 2020 / 15:14

    1) Så længe der ikke findes ret mange lade stationer, bør afgiften på benzinbiler sænkes, evt. fjernes.
    2) Hvis der udelukkende skal være elbiler på vejene fra 2030 bliver det nødvendigt at udbygge energiforsyningen med kernekraft, da det vil være svært at klare behovet med sol og vind, alene. Derefter bør al bilkørsel være afgift fri.

    Like

    • Henning Jensen 14. september 2020 / 16:47

      Alle parkeringspladser i hele landet skal selvfølgelig have hver sin ladestander, så man må forudse at hele landet skal opgraves endnu en gang de kommende 9 år, for at der kan nedlægges endnu flere kabler.
      Det vil så tillige betyde, at de overflødige ubrugelige benzinstationer kan bygges om til Aldi’er og Netto’er.
      Man skal ikke kun være stærk i sin grønne for at tro for at forestille sig dette fatamorgana, men også socialdemokratisk højrød. Det sidste er der desværre også for mange der er!

      Like

  8. Bruno Jensen 14. september 2020 / 21:31

    “socialdemokratisk højrød”

    Højrøde socialdemokrater har jeg endnu til gode at møde. Til gengæld har jeg truffet adskillige stokkonservative socialdemokrater. Og aldrig har jeg talt med en venstreorienteret, som gik ind for muslimsk indvandring.

    Like

  9. M.S. Carstens 14. september 2020 / 22:19

    En ting har undret mig, når jeg ser indslag om el-biler på tv:
    De kobles til ladestandere rundt omkring, hvor standerne findes (p-pladser og tankstationer),
    men jeg ser aldrig hvordan de betaler for den strøm de tanker???

    Like

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s